,,Vrei sanatate? Tine-aceasta norma: Sa nu mananci de nu ti-e foame. Cata Sa nu cinezi. Sa-ti fie mestecata Mancarea, si sa aiba simpla forma. Cand leacuri iei - gresala e enorma! Evita atmosfera grea, stricata, Si somnul ziua, furia turbata, Si orisicand pozitia diforma. Nu sta flamand. Stomacul nu se-ndoapa. Nu-ti amana, nici nu grabi iesirea, Bea cu masura vin si multa apa. Nu sta cu burta sus, adus din spate. Cand faci miscari, sa nu te-ntreci cu firea, Intinde-ti noaptea-nvelitori bogate. Odihna si in minte veselie. Fugi de desfrau. Dieta lege fie". (LEONARDO DA VINCI)


Veşnic, grăbitul om modern se îndreaptă tot mai mult spre o alimentaţie din care lipsesc tocmai preparatele tradiţionale, în care îndemânarea culinară a reunit în timp tot ceea ce este necesar organismului uman. Şi să nu uităm, omul s-a obişnuit pe parcursul unui întreg proces evolutiv, cu produse cât mai sănătoase asupra cărora, la rândul său şi-a exercitat puterea de selecţie. Doar igiena e sfântă pentru mine, în rest, am propriile reguli în bucătărie. Aceste reţete le-am scris pentru dumneavoastră - bărbaţi şi femei - deopotrivă. Am adunat reţete culinare şi de nutriţie şi le-am intercalat cu sfaturi pentru a da un farmec mai aparte acestui blog. Ori de câte ori mi s-a părut indicat, am oferit şi sfatul meu personal, deoarece aşa cred eu că este normal. Aceasta este singura cale de a îndruma pe cineva spre o stare de optimă sănătate. În postările de aici, am combinat cunoştinţele pe care le deţin despre nutriţie, adică despre sănătate, cu reţetele de bucate. Am căutat să personalizez fiecare reţetă. Sfaturile de faţă nu au caracter de prescripţii medicale. Mulţumirea mea sufletească este aceea că vă pot oferi o seamă de informaţii menite să vă asigure o viaţă lungă şi sănătoasă şi reţete de bucate cât mai variate.


vineri, 1 aprilie 2016

Tort egiptean




Ingrediente pentru 3 foi:
2 albusuri, 2 linguri de zahar, 1/2 lingura faina, 50 g nuci macinate

Ingrediente pentru crema de vanilie:
6 galbenusuri, 150 g zahar, 450 ml lapte, 4 linguri amidon, vanilie, 300 g unt

Ingrediente pentru crema de frisca si caramel:
100 g smantana, 300 ml frisca lichida, 250 g zahar, 1 plic zahar vanilat

Ingrediente pentru decor:
nuci tocate, caramel zdrobit

Modul de preparare al foilor:
Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare,am adaugat zaharul in ploaie si am continuat sa mixez pana am obtinut o bezea tare. Am adaugat faina si nucile macinate amestecand usor cu o spatula pana le-am incorporat bine. Am tapetat o tava cu unt si hartie de copt,am pus compozitia de bezea si am copt blatul in cuptorul preincalzit pentru 20 de minute. La fel am procedat si cu celalalte doua foi.(in total avem nevoie de 3 foi)

Modul de preparare al cremei de vanilie:
Am pus laptele pe foc intr-o craticioara. Galbenusurile le-am amestecat cu zaharul si amidonul apoi am turnat laptele fierbinte si am pus compozitia din nou pe foc mic amestecand continuu pana se ingroasa. Am luat crema de pe foc ,am adaugat un praf de sare si vanilia si am lasat-o la racit. Untul moale,la temperatura camerei l-am mixat cateva secunde pana a devenit cremos. Am adaugat lingura cu lingura din crema de galbenus racita si am mixat pana am obtinut o crema pufoasa.

Modul de preparare al c cremei de frisca:
Am mixat smantana cu frisca lichida si zaharul vanilat pana s-a intarit apoi am pregatit caramelul:
Intr-o craticioara am caramelizat zaharul pana a ajuns la culoarea chihilmbarului apoi l-am turnat pe o hartie de copt unsa cu putin ulei şi am lăsat deoparte până s-a întărit bine. Am rupt caramelul in bucati si l-am pus intr-o punga apoi l-am zdrobit cu ajutorul unui sucitor. Peste frisca am pus caramelul zdrobit si am omogenizat bine.

Asamblare:
Foaie/Crema de vanilie/crema de frisca/foaie/crema de vanilie/crema de frisca/foaie/crema de vanilie/crema de frisca. Am mai pastrat 2 linguri de crema de vanilie si putina crema de frisca pentru a imbraca si marginile tortului. Am decorat cu nuci tocate,crema de vanilie ramasa si caramel zdrobit.

Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu