,,Vrei sanatate? Tine-aceasta norma: Sa nu mananci de nu ti-e foame. Cata Sa nu cinezi. Sa-ti fie mestecata Mancarea, si sa aiba simpla forma. Cand leacuri iei - gresala e enorma! Evita atmosfera grea, stricata, Si somnul ziua, furia turbata, Si orisicand pozitia diforma. Nu sta flamand. Stomacul nu se-ndoapa. Nu-ti amana, nici nu grabi iesirea, Bea cu masura vin si multa apa. Nu sta cu burta sus, adus din spate. Cand faci miscari, sa nu te-ntreci cu firea, Intinde-ti noaptea-nvelitori bogate. Odihna si in minte veselie. Fugi de desfrau. Dieta lege fie". (LEONARDO DA VINCI)


Veşnic, grăbitul om modern se îndreaptă tot mai mult spre o alimentaţie din care lipsesc tocmai preparatele tradiţionale, în care îndemânarea culinară a reunit în timp tot ceea ce este necesar organismului uman. Şi să nu uităm, omul s-a obişnuit pe parcursul unui întreg proces evolutiv, cu produse cât mai sănătoase asupra cărora, la rândul său şi-a exercitat puterea de selecţie. Doar igiena e sfântă pentru mine, în rest, am propriile reguli în bucătărie. Aceste reţete le-am scris pentru dumneavoastră - bărbaţi şi femei - deopotrivă. Am adunat reţete culinare şi de nutriţie şi le-am intercalat cu sfaturi pentru a da un farmec mai aparte acestui blog. Ori de câte ori mi s-a părut indicat, am oferit şi sfatul meu personal, deoarece aşa cred eu că este normal. Aceasta este singura cale de a îndruma pe cineva spre o stare de optimă sănătate. În postările de aici, am combinat cunoştinţele pe care le deţin despre nutriţie, adică despre sănătate, cu reţetele de bucate. Am căutat să personalizez fiecare reţetă. Sfaturile de faţă nu au caracter de prescripţii medicale. Mulţumirea mea sufletească este aceea că vă pot oferi o seamă de informaţii menite să vă asigure o viaţă lungă şi sănătoasă şi reţete de bucate cât mai variate.


duminică, 15 februarie 2015

Chec aperitiv

Este un aperitiv care se face repede şi uşor.


Ingrediente:
4 ouă, 250 mi lapte, 250 gr caşcaval ras, 200 gr şuncă, 50 ml ulei, măsline, sare, piper, 200 gr făină, o lingură praf de copt, mărar prospăt.

Mod de preparare:
Ouăle le-am bătut spumă, apoi le-am amestecat cu laptele, am adăugat caşcavalul ras, şunca tăiată cubuleţe, uleiul,10 măsline fără sâmburi, pe care le-am tăiat felii şi mărarul. După ce am amestecat aceste ingrediente, am adăugat sarea, piperul si făina amestecată în prealabil cu o lingură de praf de copt. Am pus conţinutul într-o formă de chec tapetată cu hârtie de copt, apoi am introdus-o la cuptor pentru circa 40 minute. Cu o scobitoare am încercat checul dacă este copt în interior.

După ce s-a copt bine, am scos tava din cuptor şi l-am lăsat la răcit în tavă, apoi l-am tăiat felii.


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu