,,Vrei sanatate? Tine-aceasta norma: Sa nu mananci de nu ti-e foame. Cata Sa nu cinezi. Sa-ti fie mestecata Mancarea, si sa aiba simpla forma. Cand leacuri iei - gresala e enorma! Evita atmosfera grea, stricata, Si somnul ziua, furia turbata, Si orisicand pozitia diforma. Nu sta flamand. Stomacul nu se-ndoapa. Nu-ti amana, nici nu grabi iesirea, Bea cu masura vin si multa apa. Nu sta cu burta sus, adus din spate. Cand faci miscari, sa nu te-ntreci cu firea, Intinde-ti noaptea-nvelitori bogate. Odihna si in minte veselie. Fugi de desfrau. Dieta lege fie". (LEONARDO DA VINCI)


Veşnic, grăbitul om modern se îndreaptă tot mai mult spre o alimentaţie din care lipsesc tocmai preparatele tradiţionale, în care îndemânarea culinară a reunit în timp tot ceea ce este necesar organismului uman. Şi să nu uităm, omul s-a obişnuit pe parcursul unui întreg proces evolutiv, cu produse cât mai sănătoase asupra cărora, la rândul său şi-a exercitat puterea de selecţie. Doar igiena e sfântă pentru mine, în rest, am propriile reguli în bucătărie. Aceste reţete le-am scris pentru dumneavoastră - bărbaţi şi femei - deopotrivă. Am adunat reţete culinare şi de nutriţie şi le-am intercalat cu sfaturi pentru a da un farmec mai aparte acestui blog. Ori de câte ori mi s-a părut indicat, am oferit şi sfatul meu personal, deoarece aşa cred eu că este normal. Aceasta este singura cale de a îndruma pe cineva spre o stare de optimă sănătate. În postările de aici, am combinat cunoştinţele pe care le deţin despre nutriţie, adică despre sănătate, cu reţetele de bucate. Am căutat să personalizez fiecare reţetă. Sfaturile de faţă nu au caracter de prescripţii medicale. Mulţumirea mea sufletească este aceea că vă pot oferi o seamă de informaţii menite să vă asigure o viaţă lungă şi sănătoasă şi reţete de bucate cât mai variate.


miercuri, 30 martie 2016

Budincă de clătite cu ciuperci




Ingrediente:
100 g pastramă de curcan, 100 gr bacon, 2 buc. ouă, 400 ml bere, 100 ml apă minerală, 1/2 praf de copt, un borcan de ciuperci feliate Bonduelle, 1 lingură ulei, 1 vârf sare, 100 ml smântână, 1 vârf piper, 1 buc. ardei roşu, 300 gr făină integrală, 1 vârf lingură oregano, 1 buc. ceapă mare, 200 g mozarella

Modul de preparare:
Un ou se bate cu un vârf de cuţit de sare, se adaugă berea şi toată făina amestecată cu praful de copt, se amestecă bine, bine, să se omogenizeze, apoi se adaugă apa minerală (în acest fel nu se formează cocoloaşe). Din această compoziţie, se fac 7-8 clătite puţin mai groase decât clătitele dulci.
Ceapa se toacă foarte mic şi se pune la călit într-o lingură de ulei, se adaugă baconul şi pastrama de curcan, se călesc cam 5 minute, apoi se pune ardeiul tocat şi ciupercile. Se sărează, piperează şi se pune oregano. Cu această compoziţie se vor umple cele 7-8 clătite.
Într-o formă unsă bine cu unt se aşează o clătită, peste ea se pune o parte din compoziţia de ciuperci, apoi se presară mozarella dată prin răzătoare, se pune altă clătită şi din nou ciuperci şi caşcaval şi aşa mai departe, până terminăm cu ultima clătită.
Deasupra turnam smântâna amestecată cu un ou, puţină sare şi o lingură de făină. Se bagă la copt în cuptorul încălzit, aproximativ 30 minute, cât să se coacă smântâna de deasupra.
Se serveşte caldă, tăiată felii ca un tort, cu murături.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu