,,Vrei sanatate? Tine-aceasta norma: Sa nu mananci de nu ti-e foame. Cata Sa nu cinezi. Sa-ti fie mestecata Mancarea, si sa aiba simpla forma. Cand leacuri iei - gresala e enorma! Evita atmosfera grea, stricata, Si somnul ziua, furia turbata, Si orisicand pozitia diforma. Nu sta flamand. Stomacul nu se-ndoapa. Nu-ti amana, nici nu grabi iesirea, Bea cu masura vin si multa apa. Nu sta cu burta sus, adus din spate. Cand faci miscari, sa nu te-ntreci cu firea, Intinde-ti noaptea-nvelitori bogate. Odihna si in minte veselie. Fugi de desfrau. Dieta lege fie". (LEONARDO DA VINCI)


Veşnic, grăbitul om modern se îndreaptă tot mai mult spre o alimentaţie din care lipsesc tocmai preparatele tradiţionale, în care îndemânarea culinară a reunit în timp tot ceea ce este necesar organismului uman. Şi să nu uităm, omul s-a obişnuit pe parcursul unui întreg proces evolutiv, cu produse cât mai sănătoase asupra cărora, la rândul său şi-a exercitat puterea de selecţie. Doar igiena e sfântă pentru mine, în rest, am propriile reguli în bucătărie. Aceste reţete le-am scris pentru dumneavoastră - bărbaţi şi femei - deopotrivă. Am adunat reţete culinare şi de nutriţie şi le-am intercalat cu sfaturi pentru a da un farmec mai aparte acestui blog. Ori de câte ori mi s-a părut indicat, am oferit şi sfatul meu personal, deoarece aşa cred eu că este normal. Aceasta este singura cale de a îndruma pe cineva spre o stare de optimă sănătate. În postările de aici, am combinat cunoştinţele pe care le deţin despre nutriţie, adică despre sănătate, cu reţetele de bucate. Am căutat să personalizez fiecare reţetă. Sfaturile de faţă nu au caracter de prescripţii medicale. Mulţumirea mea sufletească este aceea că vă pot oferi o seamă de informaţii menite să vă asigure o viaţă lungă şi sănătoasă şi reţete de bucate cât mai variate.


miercuri, 30 martie 2016

Ciorba de pui a la grec


Una din cele mai gustoase si cea mai populara reteta de ciorba de pui din online-ul romanesc - ciorba de pui a la grec, si merita - foarte aromata, gustoasa si consistenta. Mi-a placut varianta pe care am facut-o, o combinatie de mai multe retete vazute pe net, si eu zic cea mai delicioasa.
Daca vreti sa va uimiti si alintati familia cu o ciorba de pui delicioasa, incercati aceasta ciorba de pui a la grec, cu siguranta va place la toata lumea si vor mai cere si altadata.

Ingrediente:
1 pui intreg, 1 radacina patrunjel, 1 morcov, 2 buc ceapa alba, 1 buc telina, optional 2 buc frunze de dafin, 3 galbenusuri de ou, lapte de vaca 100 ml, 200 g smantana, sare, piper dupa gust 1 patrunjel verde o legatura patrunjel verde, 1 lamaie, 50 ml ulei de floarea soarelui, acriti dupa gust.

Modul de preparare:
Legumele se curata si se spala. Puiul se spala(eu i-am scos si pielea), se taie bucati, se pune intr-o cratita si se toarna apa ca sa acopere bine carnea. Puneti oala pe aragaz si lasati pana incepe sa fiarba. Intre timp spumati cu o lingura si cand fierbe bine adaugati legumele(doar un singur morcov). Acoperiti cu capac si lasati sa fiarba la foc incet cam 1 ora. Dupa ce a fiert bine strecurati supa printr-o sita - sa aveti intr-un bol supa clara si in alt bol carnea si legumele fierte. Oala de la supa am spalat-o(nu este obligatoriu:), am pus-o iar pe foc, am adaugat putin ulei, morcovul dat prin razatoarea marunta si le-am calit bine vreo 5 minute, amestecand periodic. Turnati supa peste morcovul calit si o puneti la fiert. Optional puteti fierbe aici 20 de minute 1-2 linguri de orez. Carnea se scoate de pe oase, se rupe bucati medii si se adauga inapoi in supa. (Legumele fierte le puteti utiliza cum va place, eu nu le-am mai folosit). Intr-un bol se amesteca cu un tel galbenusurile de oua cu laptele. Adaugati smantana, amestecati bine. Luati supa de pe foc, si incet, cate un polonic adaugati in amestecul de galbenusuri cu smantana. In asa fel nu veti branzi amestecul si supa va avea culoare uniforma si consistenta buna. Puneti oala pe foc, lasati pana incepe sa fiarba, adaugati sare si lamaie dupa gust, depinde cat de acru va place - eu am pus sucul de la 1 lamaie. Adaugati putin piper si patrunjel tocat, amestecati si stingeti focul. O serviti calda si cu multa pofta!

Pofta Buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu